ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΔΗΜΟΣ ΦΥΛΗΣ
ΑΠΟΦΑΣΗ
Αριθ. Πρακτικού 48
Αριθ. Απόφ. 245
ΘΕΜΑ : « Καθορισμός τελών Καθαριότητας και Φωτισμού, για το έτος 2023, δυνάμει της αρ. 661/22 απόφασης Οικονομικής Επιτροπής ».
Στα Άνω Λιόσια σήμερα την 27η του μήνα Δεκεμβρίου έτους 2022 ημέρα Τρίτη και ώρα 20:00 στο Δημοτικό κατάστημα της Δημοτικής Ενότητας Άνω Λιοσίων, έδρας του Δήμου Φυλής, ύστερα από πρόσκληση της Πρόεδρου κας ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ-ΠΕΡΙΣΟΡΑΤΗ ΖΩΗΣ-ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ, με αρ. πρωτ. 46101/23-12-22 που κοινοποιήθηκε σε κάθε ένα Δ.Σ. την 23-12-2022, σύμφωνα με την παρ. 7 άρθρο 67 του Ν. 3852/2010, όπως αντικαταστάθηκε από το αρ. 74 του Ν. 4555/18, όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 184 του Ν. 4635/2019 και όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 41 του Ν. 4954/2022, το Δημοτικό Συμβούλιο συγκεντρώθηκε σε συνεδρίαση και ήταν παρόντες οι εξής :
1) | Αρβανιτάκη-Περισοράτη Ζωή-Βασιλική | Πρόεδρος | 18) | Σερέπας Σταμάτιος |
2) | – | Αντιπρόεδρος | 19) | Ζαπάντης Νικόλαος |
3) | – | Γραμματέας | 20) | Ρούσσας Χρήστος |
4) | Λιάκου Ελένη | 21) | Γκόγκος Σωτήριος | |
5) | Σχίζας Αθανάσιος | 22) | – | |
6) | Οικονομάκης Μιχαήλ | 23) | – | |
7) | Αβράμης Γεώργιος | 24) | – | |
8) | Μαυροειδής Γεώργιος – Στυλιανός | 25) | – | |
9) | Κρεμύδας Ιωάννης | 26) | – | |
10) | Αντωνόπουλος Γεώργιος | 27) | – | |
11) | Κουράση Χρυσούλα | 28) | – | |
12) | Κρητικός Γεώργιος | 29) | – | |
13) | Ραφτέλης Γεώργιος | 30) | – | |
14) | Κούρκουλος Γεώργιος | 31) | – | |
15) | Σονίδης Γεώργιος | 32) | – | |
16) | 33) | – | ||
17) |
Α Π Ο Ν Τ Ε Σ
1) Δρόλιας Θεοδόσιος | – Αντιπρόεδρος | 9) Μπουραΐμης Δημήτριος |
2) Πανουτσακοπούλου-Ζαφείρη Σοφία | – Γραμματέας | 10) Αβράμης Σταμάτιος |
3) Μαυροειδάκος Ιωάννης | 11) Κουλοχέρης Αλέξανδρος | |
4) Γεωργιάδης Βασίλειος | 12) Καμπόλης Δημήτριος | |
5) Καμαρινόπουλος Παναγιώτης | 13) Μπαδήμας Χρήστος | |
6) Χατζητρακόσιας Νικόλαος | 14) Σκαμαντζούρας Κων/νος | |
7) Σαρλάς Μαρίνος | 15) Μπρέμπος Αριστείδης | |
8) Βαδεβούλης Απόστολος | 16) Λυχνάκης Αντώνιος |
Αν και νόμιμα είχαν κληθεί, παρουσία του Δημάρχου ΧΡΗΣΤΟΥ ΣΠ. ΠΑΠΠΟΥ, διαπιστωθείσης της απαρτίας, αρχίζει τη συζήτηση των θεμάτων που είχαν συμπεριληφθεί στη νόμιμη κοινοποιηθείσα ημερήσια διάταξη.
Στη συνεδρίαση είχαν κληθεί νόμιμα και οι Πρόεδροι των Συμβουλίων Δημοτικών Κοινοτήτων, Άνω Λιοσίων κ. Λιόσης Νικόλαος, Ζεφυρίου κα Λαθουράκη Ταξιαρχία και Φυλής κ. Βλάχος Διονύσιος.
Η Πρόεδρος εισάγει προς συζήτηση το 6ο θέμα της ημερήσιας διάταξής, που αφορά τον καθορισμό τελών Καθαριότητας και Φωτισμού, για το έτος 2023, δυνάμει της αρ. 661/22 απόφασης Οικονομικής Επιτροπής και δίνει το λόγο στον Δ/ντη κ. Βάμβουκα Παντελεήμων για να το αναλύσει, θέτοντας υπόψη του σώματος την αρ. 661/2022 απόφαση Οικονομικής Επιτροπής, σύμφωνα με την αρ. πρωτ
45912/22-12-22 εισήγηση της Οικονομικής Υπηρεσίας ως εξής :
«Κύριε Πρόεδρε,
Με το άρθρο 25 παρ.11 του Ν.1828/89, τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού που προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθ. 21 και 22 του ΒΔ 24-9/20-10-58 (ΦΕΚ Α 171) και του άρθ. 4 του ν. 1080/80 (ΦΕΚ Α 246), ενοποιήθηκαν σε ενιαίο ανταποδοτικό τέλος. Το τέλος αυτό επιβάλλεται με απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου για την αντιμετώπιση των δαπανών παροχής υπηρεσιών καθαριότητας και φωτισμού, καθώς και κάθε άλλης δαπάνης από παγίως παρεχόμενες στους πολίτες δημοτικές ή κοινοτικές υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα. Για τον καθορισμό του συντελεστή του τέλους και τη διαδικασία βεβαίωσης και είσπραξης του τέλους αυτού εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν. 25/75 (ΦΕΚ Α 74) όπως τροποποιήθηκαν με το ν. 429/76 (ΦΕΚ Α 235) και του άρθ.5 του ν. 1080/80.
Με την καταβολή του τέλους καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού βαρύνονται εκτός αυτών που χρησιμοποιούν ακίνητα εντός του γενικού πολεοδομικού σχεδίου και οι κύριοι, νομείς, κάτοχοι καθώς και οι χρησιμοποιούντες ακίνητα κείμενα εκτός σχεδίου, αλλά εντός των Διοικητικών Ορίων του Δήμου (Εγκ. Υπ. Εσωτ. 77150/04-09-1969).
Στην εκτός σχεδίου περιοχή που βρίσκεται μέσα στα διοικητικά όρια του Δήμου μας, έχει ανεγερθεί μεγάλος αριθμός κτισμάτων (αυθαίρετα η νόμιμα) τα οποία χρησιμοποιούνται για κατοικία η επαγγελματική χρήση, παράλληλα έχει αναπτυχθεί οδικό δίκτυο το οποίο εξυπηρετεί τις ανάγκες πρόσβασης των εγκατεστημένων στην περιοχή αυτή.
Η παραγωγή απορριμμάτων από τους εγκατεστημένους στην περιοχή αυτή και η επιβεβλημένη, για λόγους ασφαλείας, εγκατάσταση φωτιστικών σωμάτων, καθιστά επιτακτική την ανάγκη επέκτασης των, ήδη παρεχομένων από το Δήμο, υπηρεσιών ανταποδοτικού χαρακτήρα στην εκτός σχεδίου περιοχή, με αντίστοιχη επιβολή ανταποδοτικών τελών καθαριότητας και φωτισμού.
Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν. 25/75 «Τα οφειλόμενα τέλη καθαριότητας και αποκομιδής απορριμμάτων και φωτισμού υπέρ των δήμων και κοινοτήτων, καθορίζονται για κάθε στεγασμένο ή μη χώρο, ανά μετρητή παροχής ηλεκτρικού ρεύματος προς φωτισμό παρά της ΔΕΗ και εξευρίσκεται δια πολλαπλασιασμού των τετραγωνικών μέτρων της επιφάνειας του χώρου τούτου, επί συντελεστή οριζόμενο σε ακέραιες μονάδες δραχμών» Με απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου δύναται να ορίζεται διαφορετικός συντελεστής κατά κατηγορία υπόχρεων αναλόγως των παρερχόμενων υπηρεσιών καθαριότητος και μέχρις επτά (7) κατηγοριών. Σύμφωνα με την παρ 14 του άρθρου 9 του ν. 2503/97, όπως ισχύει, ακίνητα που δεν χρησιμοποιούνται σύμφωνα με υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη ή του νόμιμου εκπροσώπου του και δεν ηλεκτροδοτούνται, ύστερα από βεβαίωση της Δ.Ε.Η., απαλλάσσονται από την καταβολή δημοτικών τελών καθαριότητας για όσο χρόνο παραμένουν κλειστά. Σύμφωνα με τις παρ 1 & 2 του άρθρου 5 του N.429/76 (ΦΕΚ 235/76) βιομηχανίες, κινηματοθέατρα και εν γένει επιχειρήσεις λειτουργούσες εποχιακά υποχρεούνται σε καταβολή τελών καθαριότητος και φωτισμού αναλόγως προς τον χρόνο λειτουργίας και πάντως όχι λιγότερο του τριμήνου. Χρόνος μεγαλύτερος του δεκαπενθημέρου λογίζεται ολόκληρος μήνας. Σχετικά με το χρόνο της εποχιακής λειτουργίας αποφασίζει το δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο με απόφαση του, η οποία εγκρίνεται από το Γ.Γ. της περιφέρειας έπειτα από προηγούμενη υποβολή υπό του υπόχρεου προς τον δήμο ή την κοινότητα σχετικής υπεύθυνης δήλωσης.
Βάσει της παρ.ζ του άρθρου 72 του Ν.3582/2010 η Οικονομική Επιτροπή εισηγείται προς το Δημοτικό Συμβούλιο την επιβολή τελών, δικαιωμάτων και εισφορών. ε την ψήφιση του Ν. 4172/2013 (Α΄167), τέθηκαν σε ισχύ οι διατάξεις των άρθρων 77 και 78 αυτού οι οποίες τροποποιούν εν μέρει το θεσμικό πλαίσιο κατάρτισης, ψήφισης και ελέγχου νομιμότητας των προϋπολογισμών των δήμων και των περιφερειών. Εν συνεχεία oι οδηγίες προϋπολογισμού του οικονομικού έτους 2023 δίνονται με την ΚΥΑ οικ. 49039/2022 (ΦΕΚ 3976/Β/26-07-2022) – Οδηγίες σύνταξης προϋπολογισμού Δήμων 2023, αναφέρουν ρητά ότι στα έσοδα από ανταποδοτικά τέλη και δικαιώματα και δαπάνες ανταποδοτικών υπηρεσιών, οι εγγραφές στο σκέλος των δαπανών που αφορούν σε ανταποδοτικές υπηρεσίες (όπως υπηρεσία ύδρευσης, υπηρεσία καθαριότητας και φωτισμού) για τον Π/Υ 2023 θα πρέπει να γίνονται με γνώμονα το κόστος παροχής της υπηρεσίας σε συνδυασμό με το ύψος των εσόδων που αναμένεται να εισπραχθούν εντός του έτους 2022, επίσης θα πρέπει, α) να καλύπτουν το σύνολο των δαπανών των αντίστοιχων υπηρεσιών ώστε να μην δημιουργούνται ελλείμματα στις υπηρεσίες αυτές, συνυπολογίζοντας παράλληλα τυχόν διαφορές που προκύπτουν από την ανεπαρκή κάλυψη της δαπάνης, σύμφωνα με τα ανωτέρω στοιχεία, β) να μην υπερβαίνουν το ύψος των δαπανών που απαιτούνται για την παροχή των ανταποδοτικών υπηρεσιών, άλλως υποκρύπτεται φορολογία, κατά παράβαση της αρχής της ανταποδοτικότητας, γ) να καλύπτουν αποκλειστικά και μόνο τις δαπάνες των αντίστοιχων υπηρεσιών και δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν άλλες δαπάνες του δήμου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Οικονομικής Υπηρεσίας:
Α.1) Τα έσοδα – έξοδα (για ανταποδοτικά) Ο.Ε. 2021 διαμορφώθηκαν ως εξής:
20 (31/12/2021) Απολογισμός | ||||
0311.01 | Τέλος καθαριότητας και φωτισμού (άρθρο 25 Ν 1828/89) | 4.776.019,35 | 7.445.472,69 | |
2111 | Τακτικά έσοδα από τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού | 46.131,52 | ||
1699.10000 | Έσοδα από αντισταθμιστικά οφέλη | 2.623.321,82 | ||
Υπόλοιπο Προηγούμενου έτους | ||||
7.445.472,69 | 7.445.472,69 |
Α.2) Τα έσοδα–έξοδα (για ανταποδοτικά) Ο.Ε. 2020 έως 31/7/2021 διαμορφώθηκαν ως εξής:
20 (31/7/2021) | ||||
0311.01 | Τέλος καθαριότητας και φωτισμού (άρθρο 25 Ν 1828/89) | 2.355.788,42 | ΥΠΗΡΕΣΙΑ 20 | 2.126.070,98 |
2111 | Τακτικά έσοδα από τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού | 2.103,15 | ||
2.357.891,57 | 2.126.070,98 |
Α.3)Τα έσοδα–έξοδα (για ανταποδοτικά) Ο.Ε. 2022 έως 31/7/2027 διαμορφώθηκαν ως εξής:
20 (31/07/2022) | ||||
0311.01 | Τέλος καθαριότητας και φωτισμού (άρθρο 25 Ν 1828/89) | 2.355.788,42 | ΥΠΗΡΕΣΙΑ 20 | 5.075.992,11 |
2111 | Τακτικά έσοδα από τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού | 2.103,15 | ||
2.357.891,57 | 5.075.992,11 |
Α.4)Τα έσοδα–έξοδα (για ανταποδοτικά) Ο.Ε. 2022 έως 31/12/2022 (εκτίμηση ως εξής:
20 (31/12/2022) Εκτίμηση | ||||
0311.01 | Τέλος καθαριότητας και φωτισμού (άρθρο 25 Ν 1828/89) | 2.880.000,00 | ΥΠΗΡΕΣΙΑ 20 | 8.934.567,23 |
2111 | Τακτικά έσοδα από τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού | 18.000,00 | ||
169.910.000 | Έσοδα από αντισταθμιστικά οφέλη | 6.036.567,23 | ||
Υπόλοιπο προηγούμενου έτους | ||||
8.934.567,23 | 8.934.567,23 | |||
ΔΙΑΦΟΡΑ | 0,00 |
Α.5) ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΕΣΟΔΩΝ ΚΑΙ ΔΑΠΑΝΩΝ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΓΙΑ ΤΟ Ο.Ε. 2023:
20 (2023) | ||||
0311.01 | Τέλος καθαριότητας και φωτισμού (άρθρο 25 Ν 1828/89) | 2.880.000,00 | ΥΠΗΡΕΣΙΑ 20 | 8.989.907,95 |
2111 | Τακτικά έσοδα από τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού | 18.000,00 | ||
1699.10000 | Έσοδα από αντισταθμιστικά οφέλη | 6.091.907,95 | ||
Υπόλοιπο προηγούμενου χρόνου | ||||
8.989.907,95 | 8.989.907,95 |
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, παρακαλούμε για τον καθορισμό των τελών καθαριότητας και φωτισμού για το έτος 2023 ως κάτωθι:
1) Να μην γίνει αναπροσαρμογή των τελών καθαριότητας και φωτισμού για το έτος 2023
2) Να παραμείνουν ως έχουν με την με αριθμ. 251/2021 απόφαση του Δημοτικού Συμβούλιου (εγκριτική Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής αρ.22044/16-02-22) τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού για το έτος 2023 όπου καθορίστηκαν ως εξής:
Α΄ ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ
Οικίες εντός και εκτός σχεδίου, κοινόχρηστο οικιών, στην τιμή των 0,90€ ανά τ.μ.- Αποθηκευτικοί χώροι, πυλωτές και υπόγεια, χρέωση 40% της πραγματικής επιφάνειας
Β΄ ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ
Ακίνητα που χρησιμοποιούνται για κοινωφελείς-μη κερδοσκοπικούς και φιλανθρωπικούς σκοπούς στην τιμή των 0,90€ ανά τ.μ.
Γ΄ ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ
Καταστήματα, φροντιστήρια, γραφεία, εκπαιδευτήρια, από 1-6.000 τ.μ. στην τιμή των 2,16 € ανά τ.μ. και από 6.000, τ.μ. και άνω 1,29 € ανά τ.μ.
Γα. ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ
Στεγασμένοι επαγγελματικοί χώροι όπως Βιομηχανίες και βιοτεχνίες χαμηλής όχλησης, και λοιπές συναφείς δραστηριότητες σύμφωνα με την Κ.Υ.Α. ΟΙΚ. 3137/191/Φ.15 (ΦΕΚ 1048/Β΄/4-4-2012) «περί αντιστοίχισης των κατηγοριών των βιομηχανικών και βιοτεχνικών δραστηριοτήτων και των δραστηριοτήτων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με τους βαθμούς όχλησης που αναφέρονται στα πολεοδομικά διατάγματα»
Από 1 – 6.000 τ.μ. στην τιμή των 2,16 € ανά τ.μ.
Από 6.000 τ.μ. και άνω στην τιμή των 1,29 € ανά τ.μ.
Γβ. ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ
Στεγασμένοι επαγγελματικοί χώροι όπως βιομηχανίες βιομηχανίες και βιοτεχνίες μέσης όχλησης και λοιπές συναφείς δραστηριότητες, σύμφωνα με την Κ.Υ.Α. ΟΙΚ. 3137/191/Φ.15 (ΦΕΚ 1048/Β΄/4-4-2012) «περί αντιστοίχισης των κατηγοριών των βιομηχανικών και βιοτεχνικών δραστηριοτήτων και των δραστηριοτήτων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με τους βαθμούς όχλησης που αναφέρονται στα πολεοδομικά διατάγματα».
Από 1 – 6.000 τ.μ. στην τιμή των 3,39 € ανά τ.μ.
Από 6.000 τ.μ. και άνω στην τιμή των 2,03 € ανά τ.μ
Γγ. ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ
Στεγασμένοι επαγγελματικοί χώροι όπως βιομηχανίες και βιοτεχνίες υψηλής όχλησης και λοιπές συναφείς δραστηριότητες σύμφωνα με την Κ.Υ.Α. ΟΙΚ. 3137/191/Φ.15 (ΦΕΚ 1048/Β΄/4-4-2012) «περί αντιστοίχισης των κατηγοριών των βιομηχανικών και βιοτεχνικών δραστηριοτήτων και των δραστηριοτήτων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με τους βαθμούς όχλησης που αναφέρονται στα πολεοδομικά διατάγματα», καθώς και καταστήματα τραπεζών, super market
Από 1 – 6.000 τ.μ. στην τιμή των 4,50 € ανά τ.μ.
Από 6.000 τ.μ. και άνω στην τιμή των 2,50 € ανά τ.μ.
Γδ. ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ
Μη στεγασμένοι χώροι όπως οικίες, καταστήματα, φροντιστήρια, γραφεία, εκπαιδευτήρια, βιομηχανίες και βιοτεχνίες χαμηλής όχλησης, μάντρες οικοδομών, ξυλείας, βενζινάδικα
Από 1 – 6.000 τ.μ. στην τιμή των 0,57 ευρώ ανά τ.μ.
Από 6.000 τ.μ. και άνω στην τιμή των 0,17 ευρώ ανά τ.μ.
Γε. ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ
Μη στεγασμένοι επαγγελματικοί χώροι όπως νεκροταφεία αυτοκινήτων, σταθμοί διοδίων, εταιρείες διαχείρισης στερεών αποβλήτων, σκραπ, λατομεία παραγωγής τσιμέντων ασβεστοκάμινους, βυρσοδεψία και βιομηχανίες και βιοτεχνίες μέσης και υψηλής όχλησης.
Από 1 – 6.000 τ.μ. στην τιμή των 1,26 ευρώ ανά τ.μ.
Από 6.000 τ.μ. και άνω στην τιμή των 0,37 ευρώ ανά τ.μ.
Εφαρμογή του άρθρου 202 παρ.3 του Ν.3463/2006, δηλ. άποροι, άτομα με αναπηρίες, πολύτεκνοι, έχουν τις εξής μειώσεις:
- ΑΠΟΡΟΙ: Μείωση 50% επί των δημοτικών τελών
- ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ, όπως η ιδιότητά τους οριοθετείται από την κείμενη νομοθεσία, ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ και Μονογονεϊκές οικογένειες, μόνο όσοι εξομοιώνονται με τους Πολύτεκνους σύμφωνα με το νόμο 3454/2006: Μείωση 50% επί των δημοτικών τελών.
- ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ 67% και άνω ή άτομα που τα βαρύνουν προστατευόμενα μέλη με αναπηρία 67% και άνω, με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα μικρότερο από το ποσό των 23.500,00 €: Μείωση 50% επί των δημοτικών τελών.
- ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ 100%: Απαλλαγή επί των δημοτικών τελών.
Επίσης με την αρ. 63/05-04-2016 Απόφασή του, το Δ.Σ. ενέκρινε την υπαγωγή του Δήμου Φυλής στη διάταξη του άρθρου 13 του Ν. 4368/2016 περί μείωσης δημοτικών τελών ως εξής:
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ | ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ | ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΕΙΩΣΗΣ |
ΤΡΙΤΕΚΝΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ | 30.000,00€ | 50% |
ΜΟΝΟΓΟΝΕΙΪΚΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ | 30.000,00€ | 50% |
ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΑΝΕΡΓΟΙ | 10.000,00€ | 50% |
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΤΟΥ Ν. 4320/2015 | 5.000,00€ | 50% |
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, καθώς και τις διατάξεις του άρθρου 185 παράγραφος 1 και παράγραφος 2 του Ν. 4555/2018 (Α΄133) “περί Μεταρρύθμισης του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης” σύμφωνα με το οποίο η παράγραφος 1 αντικαθιστά την παράγρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 25/1975 (Α΄ 74) ως εξής:
“Το ενιαίο ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας και φωτισμού επιβάλλεται σε κάθε ακίνητο που βρίσκεται εντός της διοικητικής περιφέρειας των δήμων και προορίζεται αποκλειστικά για την κάλυψη των πάσης φύσεως δαπανών που αφορούν την παροχή των υπηρεσιών της αποκομιδής και διαχείρισης των απορριμμάτων, του ηλεκτροφωτισμού των οδών, των πλατειών και του συνόλου των κοινοχρήστων χώρων, καθώς και κάθε άλλης, παγίως παρεχόμενης από τους δήμους, υπηρεσίας, που σχετίζεται ή είναι συναφής με αυτές. Απαγορεύεται η με οποιονδήποτε τρόπο χρήση ή δέσμευση των πόρων που προέρχονται από την είσπραξη του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού, για την κάλυψη οποιονδήποτε άλλων δαπανών και υποχρεώσεων.
Το ενιαίο ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας και φωτισμού υπολογίζεται επί της επιφάνειας του εκάστοτε ακινήτου και προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό των τετραγωνικών μέτρων αυτής επί του συντελεστή του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους, ο οποίος ορίζεται, ανά κατηγορία χρήσεως των ακινήτων, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, η οποία παρέχει ακριβή, επίκαιρη και πλήρη αιτιολογία του καθορισμού των συντελεστών του τέλους στο προσήκον ύψος και
η παράγραφος 2 του ιδίου άρθρου αντικαθιστά την παράγραφο 4 του άρθρου 1 του ν. 25/1975 ως εξής:
«Οι συντελεστές του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους, που καθορίζονται με την απόφαση της παραγράφου 1 διακρίνονται σε γενικούς και ειδικούς συντελεστές. Οι γενικοί συντελεστές είναι ανεξάρτητοι μεταξύ τους, τρεις (3) κατ’ ελάχιστον και διαφοροποιούνται ανάλογα με τη χρήση κάθε ακινήτου ως εξής:
Πρώτος συντελεστής: ακίνητα που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για κατοικία.
Δεύτερος συντελεστής: ακίνητα που χρησιμοποιούνται για κοινωφελείς, μη κερδοσκοπικούς και φιλανθρωπικούς σκοπούς .
Τρίτος συντελεστής: ακίνητα που χρησιμοποιούνται για την άσκηση πάσης φύσης οικονομικής δραστηριότητας. Πέρα των ανωτέρω γενικών συντελεστών, το δημοτικό συμβούλιο δύναται να ορίσει ειδικούς συντελεστές, ως διαβαθμίσεις των γενικών συντελεστών, για συγκεκριμένες κατηγορίες ακινήτων, υπό την προϋπόθεση, ότι αυτό αιτιολογείται ειδικώς λόγω της επιφάνειας, της χρήσης τους ή της γεωγραφικής ζώνης στην οποία βρίσκονται ή άλλων ιδιαίτερων αντικειμενικών χαρακτηριστικών τους. Σε κάθε περίπτωση, κατά τον καθορισμό των γενικών και ειδικών συντελεστών λαμβάνονται υπόψη οι ιδιότητες των ακινήτων, όπως εμβαδό, στεγασμένο ή μη, χρόνος χρήσης, ο βαθμός κατά τον οποίο τα ακίνητα επιβαρύνουν τις παρεχόμενες από τον οικείο δήμο ανταποδοτικές υπηρεσίες, καθώς και την ευρύτερη λειτουργία αυτού.
Ο εκάστοτε ανώτατος σε ύψος γενικός ή ειδικός συντελεστής δεν μπορεί να οριστεί πέραν του δεκαπλάσιου του γενικού συντελεστή της κατοικίας’’».
Προτείνεται, η λήψη σχετικής απόφασης.
Το Δ.Σ. αφού άκουσε τα πιο πάνω λεγόμενα, είδε τις σχετικές διατάξεις, μετά από διαλογική συζήτηση,
Αποφασίζει
Ομόφωνα αποδέχεται την ανωτέρω πρόταση της Οικονομικής Επιτροπής και εγκρίνει να καθοριστούν τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού για το έτος 2023, ως εξής:
1) Να μην γίνει αναπροσαρμογή των τελών καθαριότητας και φωτισμού για το έτος 2023
2) Να παραμείνουν ως έχουν με την με αριθμ. 251/2021 απόφαση του Δημοτικού Συμβούλιου (εγκριτική Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής αρ.22044/16-02-22) τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού για το έτος 2023 όπου καθορίστηκαν ως εξής:
Α΄ ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ
Οικίες εντός και εκτός σχεδίου, κοινόχρηστο οικιών, στην τιμή των 0,90€ ανά τ.μ.- Αποθηκευτικοί χώροι, πυλωτές και υπόγεια, χρέωση 40% της πραγματικής επιφάνειας
Β΄ ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ
Ακίνητα που χρησιμοποιούνται για κοινωφελείς-μη κερδοσκοπικούς και φιλανθρωπικούς σκοπούς στην τιμή των 0,90€ ανά τ.μ.
Γ΄ ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ
Καταστήματα, φροντιστήρια, γραφεία, εκπαιδευτήρια, από 1-6.000 τ.μ. στην τιμή των 2,16 € ανά τ.μ. και από 6.000, τ.μ. και άνω 1,29 € ανά τ.μ.
Γα. ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ
Στεγασμένοι επαγγελματικοί χώροι όπως Βιομηχανίες και βιοτεχνίες χαμηλής όχλησης, και λοιπές συναφείς δραστηριότητες σύμφωνα με την Κ.Υ.Α. ΟΙΚ. 3137/191/Φ.15 (ΦΕΚ 1048/Β΄/4-4-2012) «περί αντιστοίχισης των κατηγοριών των βιομηχανικών και βιοτεχνικών δραστηριοτήτων και των δραστηριοτήτων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με τους βαθμούς όχλησης που αναφέρονται στα πολεοδομικά διατάγματα»
Από 1 – 6.000 τ.μ. στην τιμή των 2,16 € ανά τ.μ.
Από 6.000 τ.μ. και άνω στην τιμή των 1,29 € ανά τ.μ.
Γβ. ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ
Στεγασμένοι επαγγελματικοί χώροι όπως βιομηχανίες βιομηχανίες και βιοτεχνίες μέσης όχλησης και λοιπές συναφείς δραστηριότητες, σύμφωνα με την Κ.Υ.Α. ΟΙΚ. 3137/191/Φ.15 (ΦΕΚ 1048/Β΄/4-4-2012) «περί αντιστοίχισης των κατηγοριών των βιομηχανικών και βιοτεχνικών δραστηριοτήτων και των δραστηριοτήτων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με τους βαθμούς όχλησης που αναφέρονται στα πολεοδομικά διατάγματα».
Από 1 – 6.000 τ.μ. στην τιμή των 3,39 € ανά τ.μ.
Από 6.000 τ.μ. και άνω στην τιμή των 2,03 € ανά τ.μ
Γγ. ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ
Στεγασμένοι επαγγελματικοί χώροι όπως βιομηχανίες και βιοτεχνίες υψηλής όχλησης και λοιπές συναφείς δραστηριότητες σύμφωνα με την Κ.Υ.Α. ΟΙΚ. 3137/191/Φ.15 (ΦΕΚ 1048/Β΄/4-4-2012) «περί αντιστοίχισης των κατηγοριών των βιομηχανικών και βιοτεχνικών δραστηριοτήτων και των δραστηριοτήτων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με τους βαθμούς όχλησης που αναφέρονται στα πολεοδομικά διατάγματα», καθώς και καταστήματα τραπεζών, super market
Από 1 – 6.000 τ.μ. στην τιμή των 4,50 € ανά τ.μ.
Από 6.000 τ.μ. και άνω στην τιμή των 2,50 € ανά τ.μ.
Γδ. ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ
Μη στεγασμένοι χώροι όπως οικίες, καταστήματα, φροντιστήρια, γραφεία, εκπαιδευτήρια, βιομηχανίες και βιοτεχνίες χαμηλής όχλησης, μάντρες οικοδομών, ξυλείας, βενζινάδικα
Από 1 – 6.000 τ.μ. στην τιμή των 0,57 ευρώ ανά τ.μ.
Από 6.000 τ.μ. και άνω στην τιμή των 0,17 ευρώ ανά τ.μ.
Γε. ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ
Μη στεγασμένοι επαγγελματικοί χώροι όπως νεκροταφεία αυτοκινήτων, σταθμοί διοδίων, εταιρείες διαχείρισης στερεών αποβλήτων, σκραπ, λατομεία παραγωγής τσιμέντων ασβεστοκάμινους, βυρσοδεψία και βιομηχανίες και βιοτεχνίες μέσης και υψηλής όχλησης.
Από 1 – 6.000 τ.μ. στην τιμή των 1,26 ευρώ ανά τ.μ.
Από 6.000 τ.μ. και άνω στην τιμή των 0,37 ευρώ ανά τ.μ.
Εφαρμογή του άρθρου 202 παρ.3 του Ν.3463/2006, δηλ. άποροι, άτομα με αναπηρίες, πολύτεκνοι, έχουν τις εξής μειώσεις:
- ΑΠΟΡΟΙ: Μείωση 50% επί των δημοτικών τελών
- ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ, όπως η ιδιότητά τους οριοθετείται από την κείμενη νομοθεσία, ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ και Μονογονεϊκές οικογένειες, μόνο όσοι εξομοιώνονται με τους Πολύτεκνους σύμφωνα με το νόμο 3454/2006: Μείωση 50% επί των δημοτικών τελών.
- ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ 67% και άνω ή άτομα που τα βαρύνουν προστατευόμενα μέλη με αναπηρία 67% και άνω, με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα μικρότερο από το ποσό των 23.500,00€: Μείωση 50% επί των δημοτικών τελών.
- ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ 100%: Απαλλαγή επί των δημοτικών τελών.
Επίσης με την αρ. 63/05-04-2016 Απόφασή του, το Δ.Σ. ενέκρινε την υπαγωγή του Δήμου Φυλής στη διάταξη του άρθρου 13 του Ν. 4368/2016 περί μείωσης δημοτικών τελών ως εξής:
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ | ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ | ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΕΙΩΣΗΣ |
ΤΡΙΤΕΚΝΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ | 30.000,00€ | 50% |
ΜΟΝΟΓΟΝΕΙΪΚΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ | 30.000,00€ | 50% |
ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΑΝΕΡΓΟΙ | 10.000,00€ | 50% |
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΤΟΥ Ν. 4320/2015 | 5.000,00€ | 50% |
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, καθώς και τις διατάξεις του άρθρου 185 παράγραφος 1 και παράγραφος 2 του Ν. 4555/2018 (Α΄133) “περί Μεταρρύθμισης του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης” σύμφωνα με το οποίο η παράγραφος 1 αντικαθιστά την παράγρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 25/1975 (Α΄ 74) ως εξής:
“Το ενιαίο ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας και φωτισμού επιβάλλεται σε κάθε ακίνητο που βρίσκεται εντός της διοικητικής περιφέρειας των δήμων και προορίζεται αποκλειστικά για την κάλυψη των πάσης φύσεως δαπανών που αφορούν την παροχή των υπηρεσιών της αποκομιδής και διαχείρισης των απορριμμάτων, του ηλεκτροφωτισμού των οδών, των πλατειών και του συνόλου των κοινοχρήστων χώρων, καθώς και κάθε άλλης, παγίως παρεχόμενης από τους δήμους, υπηρεσίας, που σχετίζεται ή είναι συναφής με αυτές. Απαγορεύεται η με οποιονδήποτε τρόπο χρήση ή δέσμευση των πόρων που προέρχονται από την είσπραξη του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού, για την κάλυψη οποιονδήποτε άλλων δαπανών και υποχρεώσεων.
Το ενιαίο ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας και φωτισμού υπολογίζεται επί της επιφάνειας του εκάστοτε ακινήτου και προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό των τετραγωνικών μέτρων αυτής επί του συντελεστή του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους, ο οποίος ορίζεται, ανά κατηγορία χρήσεως των ακινήτων, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, η οποία παρέχει ακριβή, επίκαιρη και πλήρη αιτιολογία του καθορισμού των συντελεστών του τέλους στο προσήκον ύψος και
η παράγραφος 2 του ιδίου άρθρου αντικαθιστά την παράγραφο 4 του άρθρου 1 του ν. 25/1975 ως εξής:
«Οι συντελεστές του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους, που καθορίζονται με την απόφαση της παραγράφου 1 διακρίνονται σε γενικούς και ειδικούς συντελεστές. Οι γενικοί συντελεστές είναι ανεξάρτητοι μεταξύ τους, τρεις (3) κατ’ ελάχιστον και διαφοροποιούνται ανάλογα με τη χρήση κάθε ακινήτου ως εξής:
Πρώτος συντελεστής: ακίνητα που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για κατοικία.
Δεύτερος συντελεστής: ακίνητα που χρησιμοποιούνται για κοινωφελείς, μη κερδοσκοπικούς και φιλανθρωπικούς σκοπούς .
Τρίτος συντελεστής: ακίνητα που χρησιμοποιούνται για την άσκηση πάσης φύσης οικονομικής δραστηριότητας. Πέρα των ανωτέρω γενικών συντελεστών, το δημοτικό συμβούλιο δύναται να ορίσει ειδικούς συντελεστές, ως διαβαθμίσεις των γενικών συντελεστών, για συγκεκριμένες κατηγορίες ακινήτων, υπό την προϋπόθεση, ότι αυτό αιτιολογείται ειδικώς λόγω της επιφάνειας, της χρήσης τους ή της γεωγραφικής ζώνης στην οποία βρίσκονται ή άλλων ιδιαίτερων αντικειμενικών χαρακτηριστικών τους. Σε κάθε περίπτωση, κατά τον καθορισμό των γενικών και ειδικών συντελεστών λαμβάνονται υπόψη οι ιδιότητες των ακινήτων, όπως εμβαδό, στεγασμένο ή μη, χρόνος χρήσης, ο βαθμός κατά τον οποίο τα ακίνητα επιβαρύνουν τις παρεχόμενες από τον οικείο δήμο ανταποδοτικές υπηρεσίες, καθώς και την ευρύτερη λειτουργία αυτού.
Ο εκάστοτε ανώτατος σε ύψος γενικός ή ειδικός συντελεστής δεν μπορεί να οριστεί πέραν του δεκαπλάσιου του γενικού συντελεστή της κατοικίας’’
Αναθέτει στο Δήμαρχο για τα περαιτέρω.
Αφού έγινε η πράξη αυτή υπογράφεται.
Η Πρόεδρος ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ-ΠΕΡΙΣΟΡΑΤΗ ΖΩΗ-ΒΑΣΙΛΙΚΗ |
Τα μέλη
ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ |
Ακριβές Απόσπασμα Εκ του Πρακτικού Η Πρόεδρος |